Evolvr: Cliëntervaringsonderzoek

Om inzicht te krijgen in de effecten van beleid, is het belangrijk om de doelgroep te bevragen middels een cliëntervaringsonderzoek of peiling. Kurtosis helpt organisaties om de juiste vragen, op het juiste moment en aan de juiste doelgroepen te stellen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan onderzoek onder inwoners van een gemeente, of aan cliënten in de Wmo, Jeugdwet of schuldhulpverlening. Het onderzoek geeft inzicht in de mate waarin effecten worden bereikt en de mate van tevredenheid. Bij Kurtosis vinden wij het belangrijk dat het onderzoek van goede kwaliteit is en zo min mogelijk belastend is voor respondenten. 

In samenwerking met Cure4 heeft Kurtosis een methode ontwikkeld voor een doorlopend cliëntervaringsonderzoek: Evolvr

Naar aanleiding van het primaire proces sturen wij dan de juiste vragen op het juiste moment naar de juiste doelgroep. Wij zijn ervan overtuigd dat als een organisatie dit goed regelt, het onderzoek meer informatie oplevert en de respons ook hoger is.